Ik was al maanden bezig om mezelf te verstoppen achter Maak werk van je Merk.
Zichtbaar worden – NO-WAY!
Ik deed er niet toe. Ik was het verlengstuk in Maak werk van je Merk om van A naar B te komen. Meer dan dat… was het niet. Ik was daar heilig van overtuigd.
Tot ik op een podium stond, met ruim 200 man in de zaal. Ik deed daar mijn verhaal en was heel even open over mijn ondernemerschap op dat moment. Verstoppen was er niet bij. En natuurlijk toen ik het podium verliet, dacht ik alleen maar… “Wat ben ik toch weer stom geweest, ik heb veel te veel van mezelf laten zien.”
In de pauze kwamen er mensen naar mij toe en zij zeiden: “Jikkie wat had jij een super kwetsbaar en interessant verhaal. Heel herkenbaar! Maarre…. wat doe je ook al weer?” Eén persoon verontschuldigde zich ook en vroeg: “Sorry Jikkie, ik vond het een super mooi verhaal… maar wat doe je ook al weer?”
Ik kon alleen maar reageren met: “Bedankt, dit is voor mij het bewijs dat ik zelf meer zichtbaar moet worden. Want het verhaal dat bij mij speelt…heb je onthouden. Alleen mijn bedrijfsnaam en wat ik nou precies doe…. dat is niet overgekomen.”
Opeens was het helder voor mij. Ik was alleen maar bezig om op mijn gevel groot ‘Maak werk van je Merk’ te zetten, maar uiteindelijk gaat het om de verhalen die je als ondernemer te vertellen hebt. Over wat jij als ondernemer hebt meegemaakt. De belevenissen in jouw bedrijf. Dat wordt onthouden.
Vanaf dat moment heb ik er ook voor gekozen om in mijn marketing veel meer Jikkie naar voren te laten komen. Geen verstoppertje meer… Gewoon mezelf laten zien, want dat zorgt voor de connectie en écht contact.
Klanten willen zaken doen met een persoon en niet met een bedrijfsnaam.
Hoe ervaar jij dat?
Deel gerust jouw antwoord op de blog! Ik weet zeker dat meer mensen verstoppertje spelen en wie weet geef ik de volgende keer antwoord op jouw vraag of belemmerende overtuiging. Dank voor het lezen, reageren en delen!
3 Comments on “Als je meer klanten wilt, moet je zichtbaar worden”
Beste Jikke, klopt helemaal wat je zegt. Ik merk dit ook op Facebook. Des te persoonlijker de berichten, des te groter het bereik van het bericht .
Hoi Lineje,
Bijzonder he? Vaak zit daar onze grote angst, bang om afgewezen te worden, terwijl mensen het juist enorm krachtig vinden als je jezelf laat zien!
Goed verhaal, Jikkie. Mensen gaan in zee met iemand die ze vertrouwen en dat kun je alleen opbouwen door zo’n open opstelling.
Jíj bent je eigen bedrijf !